Gelirleri düşen Volkswagen, 2023 hedeflerini düşürdü
Alman otomobil üreticisi Volkswagen, Perşembe günü açıklanan zayıf ikinci çeyrek faydalarının ardından yılın ikinci yarısında gelirlerini artırmaya odaklanacağını duyurdu.
Şirketin ikinci çeyrek sonuçları analistlerin tahminlerini karşılamadı. VW’nin düzeltilmiş faaliyet karı 5,6 milyar euro olarak açıklandı. Net nakit akışı da aynı dönemde yüzde 71’den fazla, 226 milyon Euro’dan fazla düştü.
Önümüzdeki günlerde VW’nin üç aylık sonuçlarını hızla düzeltmesi gerektiği söyleniyor.
Volkswagen satış hedefini düşürdü
Daha önce yıl içinde araç teslimatını 9,5 adet olarak belirleyen Volkswagen, bu hedefi 9 milyona indirdi.
Alman otomobil üreticisi, daha düşük teslimatları daha yüksek fiyatlandırma ve üretimde verimlilik kazanımları ile dengelemeyi hedefliyor.
Volkswagen CFO’su Arno Antlitz, 2023 yılında yüzde 7,5 ila 8,5 aralığında faaliyet kâr marjı hedeflediğini belirterek, şirketin farklı markalarındaki maliyet düşürme programlarının durumu iyileştireceğine inandığını vurguladı.
Volkswagen’in hedefi Çin
Volkswagen, Çinli elektrikli araç üreticisi Xpeng’in yaklaşık yüzde 5’ini 700 milyon dolara satın alarak dünyanın en büyük otomobil pazarındaki satış düşüşünü tersine çevirmek için yeni bir adım attı.
Volkswagen yaptığı açıklamada, nihai anlaşmaya bağlı olarak şirketlerin Çin pazarı için 2026’da piyasaya sürülecek olan iki orta boy VW markalı elektrikli araç geliştirmek için güçlerini birleştireceğini söyledi.
Alman kümelenmenin Audi yan kuruluşu da Çin’in en büyük otomobil üreticisi olan mevcut ortağı SAIC Motor ile daha yakın çalışacak.
Çin, küresel satışlarının yaklaşık yüzde 40’ını ve kârının yarısını oluşturan Volkswagen için harika bir pazar.
Ancak şirket, tamamen elektrikli araçlarda sessiz satışlarla küresel pazar lideri olan BYD ve Tesla gibi yerel rakiplerin şiddetli rekabetiyle karşı karşıya.
Volkswagen Çarşamba günü, yerel otomobil üreticileriyle olan yan kuruluşlarının, şirketin Çin için ürün yelpazesini hızla genişletmeyi hedeflediğini söyledi.
Çin ile Batı arasındaki jeopolitik gerilimler, Volkswagen gibi Çin’e güvenen şirketlerin hayatını zorlaştırıyor.
Volkswagen, insan hakları gruplarının zorla çalıştırmayı belgelediği bir bölge olan Sincan’daki fabrikası nedeniyle eleştirildi.
Çin herhangi bir rastgele tacizi reddediyor ve Volkswagen, bu yılın başlarında fabrikaya yaptığı son ziyarette zorla çalıştırma belirtisi görmediğini söyledi.
Gerginlikler, şirketleri ve hükümetleri tedarik zincirlerini ve ticaret politikalarını düşünmeye zorluyor.
Bu ayın başlarında Almanya’da; Tıp, elektrikli arabalarda kullanılan lityum piller ve çip üretimi için gerekli öğeler dahil olmak üzere “kritik sektörlerde” Çin’e bağımlılığını azaltacağını duyurdu.
Volkswagen Çinli rakiplerinin gerisinde kaldı
Volkswagen, 1984 yılında Çin’e girdi ve ülkedeki en başarılı yabancı otomobil üreticilerinden biri haline geldi.
Pazarın yüzde 20’sini kontrol ederek 2019’da en çok satan marka haline gelen şirket, geçen yıl Çin’deki pazar payının yüzde 15’e düşmesiyle yerli rakiplerinin gerisine düştü.